Handelsbetingelser
Du kan altid sende os en e-mail, hvis du har spørgsmål eller behøver hjælp til at bestille. Du kan også bestille bøger ved at sende os en e-mail, hvis vores webshop driller.
Ekstra sikkerhed med SSL
Vores hjemmeside er ekstra sikret med SSL-certifikat (Secure Sockets Layer). SSL er en krypteringsteknologi, der forhindrer uvedkommende i at blande sig i den kommunikation, der udveksles mellem dig og os. Du kan kende en webshop med SSL på, at din browser viser en grøn hængelås foran webadressen. Det giver dig ekstra tryghed, når du handler hos os.
Sådan handler du i webshoppen
Vælg en vare ved at klikke på knappen “Læg i kurv” under varen. Du kan altid se de varer, du har lagt i din kurv ved at klikke på det røde kurv-symbol i øverste højre hjørne af hjemmesiden. Du kan fjerne varer fra kurven eller tilføje ekstra antal.
Når du er klar til at betale, klikker dig videre til kassen. I kassen indtaster du navn og adresse og vælger leverings- og betalingsmetode. Husk at sætte kryds i feltet, hvor du accepterer vores handelsbetingelser (dem, du læser nu). Derefter klikker du på “Afgiv ordre” i bunden af siden.
Betalingsmuligheder
Du kan betale med MobilePay, Dankort eller kreditkort (Visa og Mastercard).
NB! Køber du ind på vegne af en skole/daginstitution, kan vi sende dig en elektronisk faktura. Send jeres bestilling til skole@eudor.dk sammen med dit navn og institutionens navn og adresse. Arbejder du på en offentlig skole/daginstitution, skal du også opgive dens EAN-nummer. Vi sender en bekræftelse på e-mail, sender elektronisk faktura og sender bøgerne til institutionen sammen med en kopi af fakturaen.
Her kan du læse om sikkerhed, når du betaler med MobilePay.
Vi gemmer ingen oplysninger om dine betalingskort eller bankkonto, men alene dit navn, adresse, en oversigt over de varer du har bestilt og hvilken betalingsform du har valgt. Alle følsomme bankoplysninger håndteres direkte af NETS (indløsningsaftale) og Scanpay (betalingsgateway).
Ordrebekræftelse og faktura
Når bestillingen er gennemført, modtager du automatisk en e-mailbekræftelse på din bestilling.
Desuden sender vi en e-mail, når vi har pakket og sendt din bestilling. Denne e-mail indeholder oplysninger om evt. pakkeafhentningssted samt en sporingskode, så du kan følge din forsendelse.
Din printede faktura/kvittering ligger i pakken sammen med dine varer.
Levering
Vælg mellem én af disse forsendelsesmåder:
GLS/DAO levering til nærmeste pakkeshop
GLS/DAO levering på adressen
Vi vælger automatisk den nærmeste GLS eller DAO pakkeshop i forhold til din adresse og sender din ordre til den. Vær opmærksom på, at GLS eller DAO i meget travle perioder (black friday, jul osv.) kan omdirigere din pakke til en anden pakkeshop i nærheden, hvis den valgte pakkeshop er fyldt og har lukket for pakker. Det er vi desværre ikke herre over, og vi har ingen mulighed for at kommunikere med dem for at få pakken bragt til en anden pakkeshop. Du modtager besked fra GLS eller DAO om, hvor du kan hente din pakke.
Der er gratis fragt via pakkeshop, når du køber for 300 kr. eller derover.
Alle ordrer sendes i robuste bogomslag eller postæsker af kraftig bølgepap. Vi bruger sædvanligvis Raja som leverandør. Deres æsker og bogomslag er produceret af 70% genbrugspap og kan genanvendes, hvis de affaldssorteres som pap.
Leveringstid
Vi afsender ordrer samme dag, hvis købet er gennemført inden kl. 12.00, eller senest den følgende hverdag. Regn med 1-4 hverdage for levering via GLS/DAO.
Reklamation
Alt salg via webshoppen sker i henhold til købeloven.
Købelovens mangelsregler giver dig 2 års reklamationsret ved fejl og mangler i et produkt, regnet fra modtagelsen. Du skal reklamere inden for rimelig tid efter, at manglen er konstateret. Reklamation skal ske via e-mail eller telefon, inden du sender varen retur.
Du har 14 dages fortrydelsesret på dit køb, regnet fra modtagelsen. Kontakt os via e-mail eller telefon, inden du sender varen retur. Hvis du vil fortryde et køb, skal du selv sørge for og betale returforsendelsen, og det er dit ansvar, at varerne kommer retur til os i ubrugt og ubeskadiget stand. Hvis varen bærer tydeligt præg af at have været brugt, får du kun en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. Vi modtager ikke forsendelser uden omdeling eller forsendelser sendt pr. efterkrav. Tilbagebetaling af købsbeløb + leveringsomkostninger sker med samme betalingsmiddel, som du anvendte ved købet.
Salg til udlandet
Vi har desværre ikke mulighed for at sælge varer til levering i udlandet, da det kræver meget ekstra administration med eksportregistrering, jævnlig indberetning og betaling af moms i ikke-EU-lande. Vi henviser i stedet til vore forhandlere (se listen herunder). Det er dog muligt for udenlandske kunder at bestille til levering til en postadresse i Danmark.
Find vores bøger og tegneserier hos disse forhandlere
Disse butikker lagerfører et større udvalg af vores tegneserier og bøger:
Glyptotekets butik, Dantes Plads 7, København
Faraos Cigarer (København, Lyngby, Odense, Aarhus)
Stribeladen, Jægergårdsgade 48, Aarhus
Fantask, Sankt Pedersstræde 18, København
Fyns Antikvariat, Østre Stationsvej 42, Odense
Tronsmo Bøker og Tegneserier, Universitetsgata 12, Oslo, Norge
Desuden kan du finde vores tegneserie om “Ørsted” i museumsbutikkerne i Rundetaarn, Steno Museet, Energimuseet, Teknisk Museum og H.C. Ørsted-udstillingen i Rudkøbing.
Bestilling via boghandler
Du kan bestille alle vore bøger i din lokale boghandel. Fortæl boghandleren, hvilke titler du ønsker at bestille, så finder de bøgerne i deres system (Bogportalen) og bestiller dem hjem til dig, så du kan afhente dem i deres butik i løbet af få dage.
Du kan også bestille bøgerne via en e-boghandel på nettet, f.eks. William Dam, Bog & Idé, iMusic, Saxo, Boghandleren, Tales.dk m.fl. Find evt. den billigste e-boghandel via Bog.nu.
Kontakt
Eudor
Att: Frank Madsen
Brandts Vænge 11
DK-3460 Birkerød
post@eudor.dk
Telefon +45 30704714 (hverdage 10-16)